onsdag 14 maj 2014

La Belle Epoque

Dagarna tickar på i sin lugna lilla mak. Är det inte jobb, så är det vila och träning och dagar som fylls med det som är bäst; en man jag älskar, två hundar som ger och tar kärlek. De senaste dagarna, förutom idag, har jag varit fri från arbete, men istället jobbat på min löpträning varannan dag och utökar distansen allteftersom - fantastiskt! Igår var distansen 2 km, vilket den kommer vara varje tisdag. På torsdagar ligger "snabbrundor" inplanerade, och det innebär att det är intervallträning. På lördagar så är långdistanspasset inplanerat, vilket de kommande tio veckorna sakta kommer jobba sig fram mot 10 km. Förra lördagen var det 3 km, och nu på lördag är det 3,5 km, och på en lördag om tio veckor är det 10 km alltså. Och när jag inte tränar så pluggar jag inför körkortet jag siktar på att ta till början av augusti. Sitter även i funderingar över huruvida jag ska införskaffa nytt löshår, eller om jag ska prova på att ha syntetiska dreads (de flätas in och fästes med gummisnoddar, och går alltså att ta ur när man ledsnar, och är inte alls som dreadlocks som är permanenta). Det lutar mest åt vanligt löshår, men då är mitt problem istället att jag inte vet om jag ska behålla det mörkt eller om jag ska blondera mig. Helst vill jag väl egentligen ljusa upp håret, men jag vet ju också att jag kommer ångra mig lika snabbt igen. BAH. Men det tåls att tänka på, för jag lär inte beställa något förrän i sommar vilket som. :-)

Igår kväll var jag och Mathias ute och gick en promenad med hundarna, som fick vara utan koppel. Är det några hundar som älskar att få springa utan koppel så är det fanimej dem! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar