tisdag 5 augusti 2014

Hej och hå. Long time no see. Eller något sådant. 

Så, vad händer? Har just avslutat det hektiska sommarschemat på jobbet. Fortsätter att bli inbokad på fler pass, så kanske är augusti fylld av jobb som genererar pengar inför Ullared. Who knows? Just nu ligger sambon och sover efter att ha jobbat ett nattpass och jag ska snart ner i tvättstugan och se till att vi får rena kläder igen. Annars tänker jag inte göra så mycket idag; kanske tar en långpromenad senare ikväll.

Är inne i ett stadie där jag vill göra så otroligt mycket, hittar inspiration överallt - men orken och de små pengar som behövs till projekten finns inte där p.g.a. stress över livet. Jag har inte hunnit med någonting alls egentligen nu under sommaren för att jag har spenderat så mycket tid på jobbet, och när man är hemma eller väl är ledig så orkar man inte göra någonting annat än att ligga på soffan. Tyvärr. Jag vill pyssla, men har inte materialet. Jag vill teckna, men har varken bra pennor eller papper. Jag vill träna, men har inte orken eller gymkortet för att kunna träna styrka. Jag har inte råd att göra någonting. Jag är i alla fall otroligt tacksam över att jag har min familj, sambo och hundar som förgyller vardagen på sina egna små vis.

Imorgon får jag se om jag kom in på någon av alla utbildningar jag sökt. Ser kanske inte så lovande ut, men vi får se. Kanske kommer in på något. Annars är planen att jobba hela hösten och vintern samtidigt som jag ska försöka få tag i ett till extrajobb (eller ett nytt) och i höst söka en djurskötarutbildning (tillsammans med ett par andra utbildningar). Jag har kommit fram till att jag vill jobba med människor och djur, men jag vet fortfarande inte exakt vad om jag ska vara helt ärlig.


Näää. Nu ska jag ner i tvättstugan och fortsätta panikera om livet. Hej och hå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar