måndag 28 oktober 2013

Amber, Bouvier des flandres, 1 år och 10 månader. Min första alldeles egna hund, alldeles egna på alla sätt och vis, min ögonsten och klippa. Med sina snart två år på jorden är hon ett typfall av en unghund, exemplarisk tonåring och kanske alldeles för lik mig själv. Hon är en liten hund i en väldigt stor kropp, inser inte alltid sin storlek eller styrka då det visst är helt okej att krypa upp i knäet på matte och husse eller rusa i ilfart efter den där extremt fula katten på andra sidan gatan. Samtidigt är hon lugnet självt. Stundtals är hon som en 100-årig gammal gumma som besitter all viset här i världen. Hon har bokstavligen all potential här i världen som jag ska försöka locka fram och få henne att inse själv och göra henne till den hund som finns bakom all tonåringshyfs. Planerna är att träna rallylydnad i framtiden och som mål har vi även att genomföra MH-testet med henne.



Doris, 7 år, Chihuahua, är vårt alldeles nya tillskott med endast ett dygns vana i det nya hushållet. Fortfarande aningen reserverad mot allt i sin närhet, i synnerhet Amber. Men vad kan man förvänta sig? Hon befinner sig med två helt främmande människor, i en ny stad, i en ny lägenhet och med en helt annan hund än de hon är van vid. Att hon behöver tid för att finna sig tillrätta med oss, men omgivningen och med Amber är ett faktum, och vem skulle inte behöva det? Jag är dock tvärsäker på min sak då jag säger att hon kommer komma att finna sig tillrätta med sin nya familj och sin nya kompis, allt hon behöver är tid och kärlek. 



Tanken om att skapa den här hundbloggen kom ifrån min mor. Tyckte tanken var alldeles förträfflig då jag kan samla bilder, tankar, hundarnas utveckling och träning och mycket mer på ett och samma ställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar