tisdag 29 oktober 2013

Tror fanimej jag har lyckats. Vi har lyckats. De har lyckats. Alla har lyckats!

Doris och Amber ligger bredvid varandra, sover, avslappnade. Doris hänger inte i Ambers skägg och Amber älgar inte efter Doris som en ko på grönbete (där Doris råkar vara det godaste gräset i hela vida hagen). De sover, helt fantastiskt! Plötsligt tändes ytterligare ett hopp om att det kommer fungera galant och ingen behöver hata den andra och så vidare.

Note to self: Hundarna ska ha mat också och inte bara blängas på med ett fånigt leende.

Har just beställt en ny mobiltelefon med abonnemang och jublar över att äntligen få slippa min gamla Iphone som jag numera hatar mer än all broccoli i världen. En LG G2 är på väg till mig och snart kan jag slänga den andra sophögen till telefon. I övrigt var jag just och hämtade ut en sjuhelvetes massa kurslitteratur inför nästa kurs lärande och utveckling med inriktning mot förskolan. Är snart klar med min första termin på Uppsala universitet och är stoltare och gladare än någonsin över att läsa det program som jag gör. Allt som återstår av 2013 är tidigare nämnda kurs och en och en halv veckas praktik. Och en tenta. Och ett par hundra inlämningar. Första tentan avslutas nu på söndag då den ska lämnas in både digitalt och i pappersform. Tenta nummer två avslutas i mitten av november i form av salstenta i Fyrishov. Nervös? Ja, helt galet. Men lyckas jag få hundarna att vänja sig vid varandra ska jag väl fan klara en sketen tenta.

Hejhå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar