tisdag 29 oktober 2013

Uppdatering från livet

Dag nummer två med två hundar och nog får jag väl lov att säga att det går precis som det borde. Doris är fortfarande misstänksam mot Amber, och Amber lika förstående som en drogad kalv. Ungefär. För tillfället ligger storkalven vid mina fötter och snarkar, medan lillen ligger i soffan och har det gott - båda ovetande om att jag snart ska dra med mig dem ut i regnet på en kissrunda. Jag tänker behålla hoppet om att de en dag kommer acceptera varandra; Amber måste förstå att hon inte längre är ensamhund och Doris måste lära sig att förstå att Amber inte kommer äta upp henne och det kan ta sin lilla tid. Amber har fått vara i hallen på förmiddagen, som i sin tur varit avspärrad för henne, medan Doris sakta med säkert har traskat runt i hela lägenheten och förhoppningsvis sett att Amber inte gjort en minsta antydan till att bry sig om henne. Nyss dammsugades det och då insåg nog båda att båda har lika mycket respekt för den där sugande djävulsgrejen.

Eftersom moder natur bestämde sig för att lägga av med världens skyfall antar jag att hundarna får vänta lite till med sin runda och jag får fortsätta dansa omkring i tonerna till Lady Gaga. Klagar inte alls.

 Amber i vintras.

Doris i soffan igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar