lördag 9 november 2013

Det är snart mitten på november och det enda det gör är att regna och regna och regna. Själv är det enda jag gör att plugga och plugga och plugga, vilket inte är så himla kul som det kanske eventuellt låter. Jag har ju som sagt lämnat in min hemtenta och väntar på besked om den, samtidigt så har jag en annan tenta på den här kursen den 22/11 vilket inte alls är långt bort och det ger mig en hel del panik eftersom jag jobbar långa dagar den här och nästa helg samt går i skolan däremellan. Många kanske tänker att jag borde plugga då, och visst borde och ska jag ju det, grejen är bara att man är klappslut när man kommer hem också. Har suttit och finurlat lite på om jag, när jag är klar med utbildningen, ska fortsätta vidare i någon förgrening medan jag jobbar och också plugga vidare till socionom då. Jag vill så väldigt gärna ha en socionomutbildning, men det känns så dumt att hoppa av förskollärarprogrammet till hösten för att börja om på ett nytt. Alternativet vore kanske att söka till en distansutbildning på båda programmen, men jag gissar att allt det där får vara ett senare kapitel. Just nu ska jag lägga huvudfokus på att söka ett annat/till jobb. Ekonomin vill liksom inte riktigt fungera utan ett jobb och jag förstår absoluuuuut inte varför.

Hundarna då. Det går kalasbra sinsemellan hundarna och nu är det nästan som om de alltid bott med varandra, vilket känns skönt. Man behöver inte längre vakta dem eller gå på tå och undra när bägaren rinner över. Inga långpromenader har blivit av sedan sist jag nämnde det och det är ju ett par dagar sedan tyvärr. Men när jobb kommer emellan så har man liksom inte ork till så mycket annat. Men på måndag blir det andra bullar! Till och med karln har lovat att bli nyttigare och hurtigare, så vi tjuvstartar med nyårslöftena då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar